8 października 2013
Monitoring należności
Monitoring należności to usługa polegająca na nadzorowaniu płatności za produkty, towary i usługi świadczone przez podmiot zwracający się do innego podmiotu, zajmującego się wspomnianym monitoringiem. Celem monitoringu jest zminimalizowanie opóźnień w płatnościach takich kontrahentów pierwszego podmiotu oraz uniknięcie ryzyka ich niewypłacalności. Cała czynność bazuje na połączeniu profesjonalnego nadzoru nad spływem należności, wywiadu kapitałowego wśród kontrahentów z elementami windykacji w sposób nie naruszający elementarnych relacji firmy współpracującej z podmiotem monitorującym z jej klientami. Monitoring taki ma za zadanie czuwać nad spływem płatności zgodnie z terminami określonymi w fakturach, łącząc łagodne elementy windykacji polubownej w przypadku opóźnień. Bierze też udział w sporządzaniu raportów pomagających ocenić stopień ryzyka związanego z należnościami. W przypadku pojawienia się możliwości zadłużenia danego klienta firmy z aktywnym monitoringiem, organ monitorujący przygotowuje sprawę do postępowania windykacyjnego.