Zarządzanie spółką jest wieloaspektową złożoną działalnością. Świadomość tego, doprowadziła do spisania zbioru zasad określających właściwe postępowanie dotyczące prowadzenia spółek. Tzw. zasady dobrych praktyk zebrane zostały po raz pierwszy w dokumencie "Dobre praktyki w spółkach publicznych 2002". Obejmują one zarządzanie spółkami giełdowymi, działania rad nadzorczych i akcjonariuszy.
Zasady te są wykładnikiem ładu korporacyjnego (ang. corporate governance). Jego celem jest dobry nadzór i zarządzanie przedsiębiorstwami, co w dużej mierze ma wpływ na kształtowanie wizerunku firmy, wzbudzanie zaufania wśród klientów oraz zwiększanie wiarygodności firmy, np. poprzez badanie sprawozdań finansowych. Pomocne jest w tym wypadku utrzymywanie stałej współpracy z kancelariami świadczącymi usługi prawne.
Wszystkie działania mające wpływ na wzrost atrakcyjności i rzetelności firmy na rynku, pozwalają tym samym wzbudzać znacznie wyższą lojalność klientów i akcjonariuszy. Działania w obrębie dobrych praktyk są zatem niezbędnym warunkiem funkcjonowania współczesnej korporacji.